• Ukrajna
  • Egyesült Államok
  • Oroszország
  • történelem
  • Daily News Hungary
hm-logohm-logohm-logohm-logo
  • Külföld
  • Belföld
  • Trend
  • MIX
  • Kult+Múlt
  • Utazás
✕
Rendkívüli hírek
Helló Magyar Helló Magyar · 2021.09.29.
· Belföld

Ilyen lesz a magyaros Mercedes távolsági autóbusz – képek

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben

Ünnepélyes keretek között mutatkozott be Debrecenben az Inter Traction Electrics Kft. Mercedes-Benz REFORM 600 IC normálpadlós távolsági autóbusza szeptember 28-án. A saját fejlesztésű, tervezésű és gyártású, magas hazai hozzáadott értékkel rendelkező autóbusz Euro VI-os motorral szerelt, és 59 utasférőhellyel rendelkezik. A rendezvény során Kossa György bejelentette, hogy 100 millió forint értében eszköz támogatást nyújt a vállalat a debreceni felsőoktatási képzés színvonalának növeléséhez és működésének biztosításához.

Mercedes-Benz REFORM 600 IC néven saját fejlesztésű és tervezésű, normálpadlós távolsági autóbuszt mutatott be az ITK Holding Zrt. leányvállalata, az Inter Traction Electrics Kft. a Nagyerdei Stadionban, Debrecenben, 2021. szeptember 28-án.

A 14 típusból álló REFORM autóbuszcsalád legújabb modelljét magyar design tervek alapján Debrecenben gyártották, ennek köszönhetően ez a típus is valódi magyar termékként jelenik meg a hazai és a nemzetközi piacon.

A 13.160 milliméter hosszú, 2.550 milliméter széles és 3.456 milliméter magas járművet egy 260 kW-os, 1400 Nm nyomatékú Euro VI-os motorral szereltek. Az alváz műszaki kialakítása tartalmazza a Mercedes-Benz autóbuszain megszokott járműbiztonsági és menetstabilizációs rendszereket (pl. sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, vészfék asszisztens, abroncsnyomás figyelő), valamint az ITK Csoport által fejlesztett távoli fedélzeti diagnosztikai és kontrolleszközöket, amelyek üzemelési, működési adatokat szolgáltatva teszik lehetővé a járművek távoli ellenőrzését, egyúttal valós idejű térképes információt is kapunk az autóbusz pozíciójáról.

Az utastérben 59 ülőhelyet alakítottak ki, az utaskomfortot számos kényelmi funkció fokozza. Ilyen például az üléseknél található érintőkapcsolós LED olvasólámpa, az okostelefon tartókonzol, a fedélzeti Wi-Fi, az USB töltőaljzat, a vezeték nélküli töltő, valamint a felállás nélkül is kézre eső, vezeték nélküli leszállásjelző gomb.

A teljes LED-világításának köszönhetően az autóbusz belső világítása esztétikai kuriózum, amely számos egyedi, rejtett megoldással teszi különlegessé a járóközi és utastérvilágítást.

100 millió forintos támogatást nyújt az Inter Traction Electrics Kft.

 A távolsági autóbusz bemutatóján Kossa György bejelentette, hogy az ITK-csoport 100 millió forint értékű támogatást nyújt a Gróf Tisza István Debreceni Egyetemért Alapítvány, a Debreceni Egyetem és a Debreceni Szakképzési Centrum számára. Ennek keretében két Mercedes-Benz önjáró alvázat és egy Mercedes-Benz személyautót adományoznak az intézményeknek, amelyek az egyetemen és a szakképzési centrumban folytatott képzésnek és szakképzésnek a színvonalát növelhetik.

Az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy a jövőbe történő befektetés évek óta kiemelt prioritásként van jelen a cégcsoport hosszútávú stratégiájában. Éppen ezért aktív szerepet vállalnak a hazai – azon belül is a debreceni régióban tanuló – műszaki szakemberek képzésében. A duális képzés keretében eddig összesen mintegy 200 fő, az iskolarendszeren kívüli képzésben pedig további közel 500 fő vett részt oktatási programjaikban, töltötte gyakorlatát vagy dolgozott tanulás mellett az ITK Holdingnál. Ösztöndíj programjukban 10 egyetemi hallgatót támogatnak és további 15 jövendőbeli mérnököt segítenek tanulmányaiban.

„A mai autóbusz bemutató ipartörténeti pillanat a város és az ország szempontjából is. Külön öröm számunkra, hogy az újra fellendülő hazai buszgyártásnak Debrecen is otthont adhat. Városunk az európai járműgyártás egyik meghatározó központjává válhat rövidesen, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy a helyi vállalkozások sikeresek legyenek, ezzel pedig hozzájáruljanak az ország teljesítményéhez is”

– mondta el Dr. Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere.

„Az alapítványi egyetem egyik jelentős innovatív lépése az, hogy egy olyan egységes rendszert hoztunk létre oktatási és tudományos szempontból vállalatokkal, a kormányzattal és a helyi oktatási intézményekkel együttműködve, amelyben a vállalati közösség elfogadja a Debreceni Egyetemet központi szereplőnek. Kutatásaink pozitív visszaigazolást kapnak, amely alátámasztja azt is, hogy a tudományos munkát megfelelően ötvözzük az ipari munkakultúrával. Ennek az együttese befolyásolja az egyetem versenyképességét, amelyhez jelentősen hozzájárulnak az olyan partnereink, mint az ITK Holding Zrt.”

– vélekedett Prof. Dr. Szilvássy Zoltán, a Debreceni Egyetem rektora.

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben

Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben

 A Mercedes-Benz REFORM 600 IC-ről bővebben:

Alváz

Típus: Mercedes-Benz OC500 RF

Motor: Mercedes-Benz OM936 EURO VI, 260 kW / 1400 Nm

Nyomatékváltó: Mercedes-Benz GO-250 automatizált

Abroncsozás: 295/80 R22,5”

Tüzelőanyag: 2×140 liter

Felszereltség: ABS/ASR, ESP, LDWS (sávelhagyásra figyelmeztető rendszer), AEBS (vészfék asszisztens), TPM (abroncsnyomás figyelő rendszer)

Felépítmény

Méretek: Hossz: 13160 mm, szélesség: 2550 mm, magasság: 3456 mm

Utasférőhely: 59 ülőhely

Csomagtér: 5,1 m³, kabinbőrönd méretére (56x45x25 cm) optimalizálva

Vázszerkezet: Hegesztett rozsdamentes acél

Burkolatok: Alumínium lemezek és kompozit elemek, klasszikus oldallemezelés nélkül

Üvegezés: Kétrétegű, hőszigetelt, hajlított

Utasajtók: Hazai fejlesztésű, pneumatikus kifelé lengő ajtók

Csomagtérajtók: Hazai fejlesztésű, pantográf rendszerű ajtók központi zárral

Külső világítás: Full LED lámpatestek, küszöb alatti környezet-világítás

Utasülések: Dönthető támlás (hátsó üléssoron is!) komfort ülések növelt szélességi méretekkel, 3-pontos biztonsági övekkel

Klimatizálás: Teremklimatizálás diffúz légelosztással, temperált szellőztetéssel

Fűtés: Radiátoros fűtés, kiegészítő fűtés a lépcsőtérben

Elektromos rendszer: Hazai fejlesztésű fedélzeti elektronika-CAN

Belső világítás: Full LED, indirekt teremvilágítás, indirekt járóközi világítás, rejtett ambient és éjszakai világítás

Kijelzők: LED mátrix kijelzők és 29” TFT monitor

Komfort felszereltség

MultiMedia: Az ülések háttámlájára integrált egység, mely tartalmazza az alábbiakat:

  • érintőkapcsolós LED olvasólámpa
  • Okostelefon tartókonzol
  • USB töltőaljzat
  • Vezeték nélküli töltő
  • Vezeték nélküli leszállásjelző gomb

Fedélzeti Wi-Fi: Teljes utastérben elérhető

Kamerák: Az utastér és a lépcső környezete monitoron ellenőrizhető, tolatókamera

Informatika: Valós idejű térképes információ, menetparaméterek és videó fájlok megjelenítése (Pandant), járműkövető rendszer (Pantrack)

Optikai csomag: Karbon-kompozit dizájn-elemek

Vezetőtér

Ülés: Ergonomikus, klimatizált, 3-pontos biztonsági övvel, integrált figyelmeztető rendszerekkel és mikrofonnal

 

Ha szeretnéd segíteni a HellóMagyar munkatársainak munkáját és a független újságírást,
itt tudod támogatni az oldalunkat
Debrecen felsőoktatás képgaléria közlekedés tömegközlekedés
Megosztás

Érdemes elolvasni

  • Charles Darwin egyik legfontosabb munkája nem az evolúcióról szólt

  • 190 éve jelentek meg először a gőzkocsik Budapesten

  • Miért nem eszünk pulykatojást?

  • A szemünk előtt zajlik az emberi evolúció a Tibeti-fennsíkon

  • A Jupiter, a Naprendszer óriása, egykor kétszer akkora volt, mint most

  • A bálnák éneke: Megdöbbentő hasonlóság az emberi nyelv és a bálnadal között

Kapcsolódó cikkek

nyár nap napszemüveg
2025.05.24.

2025-ben is forró nyárra számíthatunk: itt vannak a legfrissebb előrejelzések


Olvasson tovább
A Bajza utcai megálló Budapest
2025.05.24.

Mi alapján nevezik el a budapesti utcákat?


Olvasson tovább
Gyermeknap Vasúttörténeti Park gyermekvasutasok
2025.05.24.

Idén is remek gyermeknapi programok várnak a Vasúttörténeti Parkban


Olvasson tovább
Magyarország, elsivatagosodás, vízgazdálkodás, költségvetési tárgyalás, környezetvédelem
2025.05.24.

Magyarország harmada elsivatagosodhat egy új kutatás szerint


Olvasson tovább
rkk_336x280px

Érdemes elolvasni

stso

Adatkezelési tájékoztató

Süti (cookie) kezelése

Jogi közlemény

Szerzői Jogok

Hirdess velünk

Impresszum

© 2025 HelloMagyar. Minden jog fenntartva! | Szerver: levixdc.hu
Olvastad már?
Charles Darwin egyik legfontosabb munkája nem az evolúcióról szólt

Charles Darwin egyik legfontosabb munkája nem az evolúcióról szólt

Tovább olvasok
190 éve jelentek meg először a gőzkocsik Budapesten

190 éve jelentek meg először a gőzkocsik Budapesten

Tovább olvasok
Miért nem eszünk pulykatojást?

Miért nem eszünk pulykatojást?

Tovább olvasok
A szemünk előtt zajlik az emberi evolúció a Tibeti-fennsíkon

A szemünk előtt zajlik az emberi evolúció a Tibeti-fennsíkon

Tovább olvasok
A Jupiter, a Naprendszer óriása, egykor kétszer akkora volt, mint most

A Jupiter, a Naprendszer óriása, egykor kétszer akkora volt, mint most

Tovább olvasok
A bálnák éneke: Megdöbbentő hasonlóság az emberi nyelv és a bálnadal között

A bálnák éneke: Megdöbbentő hasonlóság az emberi nyelv és a bálnadal között

Tovább olvasok
A Wizz Air minden eddiginél mozgalmasabb nyárra készül

A Wizz Air minden eddiginél mozgalmasabb nyárra készül

Tovább olvasok
Egészen pazar a Parthenón 3D-s rekonstrukciója

Egészen pazar a Parthenón 3D-s rekonstrukciója

Tovább olvasok
Egy szinte tökéletes gömb alakú valami bocsát ki rádiójeleket a világűr mélyén

Egy szinte tökéletes gömb alakú valami bocsát ki rádiójeleket a világűr mélyén

Tovább olvasok
2025-ben is forró nyárra számíthatunk: itt vannak a legfrissebb előrejelzések

2025-ben is forró nyárra számíthatunk: itt vannak a legfrissebb előrejelzések

Tovább olvasok
  • 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4